Sagan om svininfluensan!

Just det fan. En rolig sak hände idag, jävligt rolig faktiskt. Min kompis Sara har varit förkyld/febrig i en vecka och vi har skojat med henne om att det kan vara svininfluensan, så idag fick hon nog och bestämde sig för att gå till vårdcentralen och kolla vad det är för något.
Så tralala, vi går dit och bla bla bla väntar.
Så kommer vi in till receptionen, Sara och jag.
Jag: Jaa, vi skulle vilja testa oss för svininfluensan. Eller, jag är mer med som stöd ifall det skulle behöva tas blodprov.
Receptionisten: *Tar ett stort steg bakåt* Tror ni.. att ni har det?
Sara: Nej men alla säger ju "Det kan vara svininfluensan så det är väl lika bra att testa"
Receptionisten säger inte så mycket utan springer liksom iväg och vi står kvar.. Sen kommer hon och säger att vi ska gå till akutmottagningen och sitta i någon slags karantä (hej hej, jag kan inte mycket om sjukvård!) pga smittorisken.
Och där inne är vi, i ett kalt rum och väntar på att någon ska komma, 15 min senare kommer det in en doktor i full mundering. Skyddsdräkt, handskar, mössa, skärm för ögonen osv och jag börjar ASGARVA och kan inte sluta. Hur som helst så tog han bara ett näsprov och lyssnade på lungorna och sen fick vi gå.

Det är nog inte svininfluensan, men hela situationen blev så rolig när vi kom dit i tron om att det bara var att kanske lämna ett kissprov/blodprov och sedan var det inget mer. Jag må vara dåligt påläst om svininfluensan, men vafan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0